Ostrzeżenie
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 1031.
  • JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 1035.

Obronili „W” Wyróżniony

Obronili „W” www.sxc.hu

Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił powództwo Gremi Media – wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Uważam Rze” – wobec wydawcy tygodnika „wSieci”, spółce Fratria.

Opublikowany wyrok jest nieprawomocny, a jego pełne uzasadnienie strony poznają wkrótce, niemniej już dziś można uznać, że Grzegorzowi Hajdarowiczowi nie udało się zablokować popularnego tygodnika społeczno-politycznego. „wSieci” (przez kilka miesięcy jako „Sieci”) ukazuje się nieprzerwanie od listopada 2012 r. Obecnie jest czwartym pod względem sprzedaży tygodnikiem opinii w Polsce.

Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii do spraw redakcyjnych, podkreśla, iż nie tylko powodowi nie udało się wykazać prawdziwości jego twierdzeń, ale im dłużej trwał proces, tym bardziej stawało się jasne, że rzeczywistym celem pozwu nie jest obrona własnej, niczym niezagrożonej podstrony internetowej, ale atak na pismo, które stało się naturalnym następcą prawdziwego „Uważam Rze”:

- Obserwując kolejne rozprawy widziałem osobiście, że gdy przyszło do konkretów, gdy ze strony sądu i naszych pełnomocników prawnych padały precyzyjne pytania, to powód nie był w stanie wskazać żadnych informacji i dowodów potwierdzających jego kuriozalną, w naszej ocenie, tezę, iż ludzie kupują „wSieci”, bo mylą tygodnik z jakąś podstroną internetową pana Grzegorza Hajdarowicza. Wykazaliśmy jasno, że od początku działaliśmy zgodnie z prawem, przejrzyście, uciekając zdecydowanie od wszelkich skojarzeń z panem Hajdarowiczem, a nie – jak twierdził – podszywając się pod niego. Jak widać, sąd podzielił nasze zdanie, że nie ma tu mowy o wprowadzaniu czytelników w błąd, nie ma ryzyka konfuzji, bo mówimy o zupełnie innych mediach, inaczej redagowanych, skierowanych do różnych odbiorców, realizowanych z zupełnie innym nakładem sił i środków.

Jacek Karnowski, redaktor naczelny tygodnika „w Sieci” podkreśla, że sprawa ma szerszy społeczny wymiar:

- W momencie zablokowania tytułu „wSieci” otrzymaliśmy wiele wyrazów wsparcia, w tym od Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, Centrum Monitoringu Wolności Prasy, posłów i senatorów opozycji i przede wszystkim naszych Czytelników. Za ten moment solidarności szczególnie dziękuję! Dla osób interesujących się światem mediów było jasne od początku, że należy tu podejrzewać intrygę mającą zatrzymać rozwój niepokornego pisma, które zastąpiło spacyfikowany przez bliskiego władzy oligarchę, popularny tygodnik „Uważam Rze”. Był to też bardzo niepokojący sygnał, bo zobaczyliśmy, jak krucha jest wolność słowa, jak łatwo można wykorzystać przewagę kapitałową do niszczenia nielubianych przez władzę mediów. Na szczęście wszystko wskazuje, że ta próba okazała się nieudana - podkreśla dziennikarz.

Powrót na górę

Mapa strony

Biznesciti.com

O biznesie

Przydatne linki

O nas